Podnikatelům se otevírají šance v síťovém byznysu
Podnikatelům se v Česku otevírají další příležitosti v síťovém byznysu, ať už se jedná o zahraniční nebo tuzemské značky. Franchisa, osvědčený model podnikání, kdy se značka buduje a rozšiřuje na bázi sítě, je v Česku jednoznačně na vzestupu.
Znamená totiž v globální ekonomice svým způsobem jistotu a schopnost efektivně koncentrovat finance, lidi, marketing na úspěšné projekty. Být zkrátka konkurence schopný v ekonomice, v níž se malí i velcí spojují, aby byly ještě větší a silnější. O rozšiřování do ČR má zájem řada především francouzských a německých značek, nejčastěji ve službách.
V ČR se už prosadily nejen nadnárodní koncepty, jako je McDonalds, ale i ryze české modely. Například Švejk Restaurant má již přes čtyři desítky restaurací. Originální tuzemský projekt se rozjel v roce 1997 a využívá postavu Švejka a Ladovy ilustrace. Mezi známé sítě patří úspěšná a ve veřejnosti velice dobře vnímaná francouzská společnost Yves Rocher specializovaná na přírodní produkty a kosmetické salony.
Zvučná jména a stabilita
Na tomto systému podnikání stojí řada advokátních kanceláří zvučných jmen a systémově ho podporují rovněž významné finanční instituce, například Komerční banka. Zkrátka v tomto způsobu byznysu, zahrnujícím všechny lidské činnosti od oprav výfuků, prodeje květin, stěhování, gastronomii, přes reality až po vzdělávání, se točí velké peníze a příležitosti. Nejdůležitější je, že se obvykle jedná o velice stabilní projekty, které neprovázejí startovní nezdary.
Na Start!
V ČR je optimální doba začít nabízet franchising jako formu podnikání, a vše co s tím souvisí, ale zatím se u nás žádné významné periodikum touto problematikou nezabývalo pravidelně a v širších souvislostech. Přinášíme vám proto exklusivní čtvrtletník START pro podnikání a franchising.
Nevymezujeme se však pouze franchisingem. Přinášíme vám trendy, tipy na příležitosti a poradenství v podnikání jako takovém, rozhovory s inspirativními osobnostmi byznysu - podnikateli a top manažery, analýzy, návody, například jak zajistit financování expandující firmy.
To vše s lehkostí a srozumitelností, ale zároveň přesností a solidností informací, které rozhodně přinesou do vašeho podnikání svěží vítr a nové impulsy.
Jiří Krajča,
vedoucí projektu čtvrtletníku START a poradce–člen České asociace franchisingu