Jak odlišit svůj obchodní prostor
Určitě jste se už i vy setkali s prodejnou nebo obchodním prostorem, který se v pozitivním slova smyslu odlišoval od všech ostatních. Pokud patříte mezi ty pozornější, určitě byste uměli definovat, v čem se odlišoval od většiny, ale málo z nás to dokáže popsat do poslední tečky. Pokud vás zajímá, jak svou prodejnu dostat na tuto úroveň, čtěte dál.
Pokud se zařizováním svého prostoru teprve začínáte, máte štěstí, protože to budete mít jednodušší. Pokud však ne, nezoufejte, velké množství změn se dá realizovat bez větších problémů už i ve fungujících prodejnách, a to dokonce bez nutnosti zavřít prodejnu na několik dní.
Prvním krokem je volba stylu. Tak, jako existuje spousta stylů při zařizování domácností, najdete jich desítky i v tomto odvětví. V první řadě se musíte pro jeden z nich rozhodnout. Pokud máte dojem, že váš vysněný styl nezapadá ani do jednoho, nevěšte hlavu a řiďte se vlastními představami. Dbejte jen na základní pravidla barev a kontrastu.
Po této fázi bude následovat obchodní zařízení. Je nutno zvolit si takové zařízení, jaké bude vyhovovat právě vámi nabízenému zboží a vašemu prostoru. V ideálním případě by toto zařízení mělo korespondovat se stylem, který jste si zvolili v prvním kroku. Mimořádně důležitý je výběr materiálů. Materiály, jako je dřevo, textil a kámen, budou působit domácky a teple, naopak sklo a kovy budou chladnější. Ale nikde není psáno, že není možné tyto materiály navzájem kombinovat.
Správné osvětlení je základem každého prostoru, který si stanovuje za cíl prodej zboží a jeho lichotivou prezentaci. Ať už zařizujete restauraci, nebo prodejnu s bytovými doplňky, musíte dát zákazníkům možnost vidět vaše zboží doslova v tom nejlepším světle, což však neznamená oslnivou zář žárovkových svítidel v celé prodejně. Studená světla vaše zákazníky spíše odradí, než přilákají, a proto s nimi zacházejte opatrně. Ideálním řešením je využití více druhů osvětlení, začínaje bodovými přes klasické stropní a nástěnné až po stojací a stolové lampy, které prostoru dodají pocit domáckého tepla.
Posledním krokem je správné rozložení zboží. Pokud budete nabízet široký sortiment, měli byste ho aspoň částečně logicky uspořádat, abyste zákazníkům zjednodušili pohyb po prodejně. Exkluzivním a speciálním produktům můžete vytvořit zvláštní místa s vlastním osvětlením, čímž jim velmi jednoduše získáte pozornost zákazníků. Nezapomínejte, že zařizování klade meze jen vaše fantazie, a proto vám přejeme mnoho úspěchů se zařizováním prodejny.
Mgr. Peter Nagy
Maxifashion.cz
E-mail:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Contact Slovak republic:
Eureco s.r.o.
Zimná 6
945 01 Komárno
Tel.: +421 918 509 603