Největší úskalí při zařizování provozovny
Úspěšná restaurace bývá častým snem mnohých z nás s podnikavým duchem, ale jen mizivému procentu se takový sen podaří úspěšně zrealizovat. Na cestě za vlastní provozovnou stojí mnoho překážek, které se mohou na první pohled jevit jako nepřekonatelné, ale není tomu tak. Jednou z důležitých součástí procesu bývá zařízení provozovny. Pokud se samozřejmě nacházíte v tomto stádiu, máte z poloviny vyhráno, protože jste si už prošli hromadou povolení a byrokracie. Teď vám nezbývá už nic jiného, než svou restauraci zařídit, dostat do ní zákazníky a udržet si je. Ale žerty stranou.
V tomto článku vám přinášíme ty nejdůležitější věci, na něž byste si měli dávat mimořádný pozor při zařizování jakékoliv provozovny, v níž počítáte s častými návštěvami zákazníků.
Hned na začátku si ujasníme, že se budeme bavit o zařizování provozovny, nikoliv o zařízení obchodů.
První věc, kterou byste měli mít na zřeteli, je velikost prostoru, kterým disponujete. Hodně lidí dělá chybu právě v tom, že se snaží do malých prostor dostat největší možný počet zákazníků. V tomto případě je potřeba si uvědomit, že kvantita zákazníků se může odrazit na kvalitě jejich zážitku z vaší provozovny. Nikdo nebude odcházet nadšený, pokud seděl celý večer zády nalepený na dalšího zákazníka.
Pokud jste se ještě nezamysleli nad důležitostí osvětlení, tak to udělejte. Osvětlení je jedním z nejdůležitějších aspektů zařízení jakéhokoliv prostoru. Světlo má obrovský potenciál na vytvoření konkrétní atmosféry, a proto si dobře naplánujte, jaký dojem chcete ve svých zákaznících vyvolat.
Komfort sezení by měl být samozřejmostí, ale ne vždy se mu přikládá dostatečný důraz. Nemusíte to přehánět a naplnit prostor křesly od Eamse, ale před koupí židle určitě vyzkoušejte a představte si, že byste na nich měli sedět pár hodin, tedy pokud vaším cílem není lidi rychle nakrmit a pohostit další. V tomto případě můžou být tvrdé stoličky strategickým krokem.
Poslední rada by se dala vyjádřit jedním slovem - vkusnost. Vaším cílem je zaujmout službami a vaší nabídkou a samotné prostory by měly být jen příjemným doplňkem, a ne hlavním magnetem zákazníků. Teď si už určitě vzpomenete na nějaké tematické restaurace, které lákaly vysloveně svým prostředím. Myslete však na to, že restaurace, které je zajímavá jen svým vybavením, přiláká zákazníky jen jednou, ale pokud neposkytuje mimořádné služby, bude tato návštěva i poslední, a proto se nevyplatí vsadit všechno na dekoraci prostor.
Jak jste se mohli dočíst, existuje spousta úskalí při procesu zařizování vaší provozovny, ale pokud se jimi nenecháte odradit a budete se držet základních pravidel, nakonec se dočkáte úspěchu.