Rozhoduje žena, tvrdí tvůrce značky Ambiente
Tomáš Karpíšek z Liberce je majitelem v y h l á š e n é české značky Ambiente - top sítě restaurací. "Měl jsem štěstí, že když jsem skončil školu a vrátil se z vojny, hned přišla sametová revoluce," vzpomíná Karpíšek.
Nejprve zamířil do rakouského čtyřhvězdičkového hotelu, navštěvoval institut gastronomie v Innsbrucku. Po pěti letech se vrátil a s kolegy, se kterými se v Rakousku seznámil, chtěl založit vlastní podnik. "Šel jsem ale půl roku dělat zástupce šéfkuchaře v hotelu Don Giovanni."
V srpnu 1995 otevřel svoji první restauraci v Praze, která nabízela americkou kuchyni. "Byl problém sehnat kvalitní a čerstvé suroviny - všechno maso bylo jenom mražené," vzpomíná Karpíšek. Podnik v Mánesově ulici se stal brzy známý. Po půl roce přibyla pobočka v Americké, otevřela se další v Liberci. Tehdy ale Karpíšek zjistil, že na vše bude sám těžko stačit. A tak s daňovým poradcem přišli na nápad založit franšízu, registrovali ochrannou známku Ambiente. Každá další společnost, která ji nese v názvu, funguje na základě franšízingové smlouvy.
Francie: pohádkový byznysFrancie, čtvrtý největší investor v Česku, je u nás stále více podnikatelsky aktivnější. Kromě velkých investorů typu TPCA nebo Veolia se po možnostech expanze v ČR rozhlížejí tradiční a úspěšné řetězce obchodů a služeb, které v Evropě roztáčejí pohádkový byznys. Bonitní čtenářiMagazín START pro podnikání a franchising oslovuje vysoce bonitní skupinu čtenářů atraktivními byznys tématy, v nichž působí významné společnosti, banky a další finanční subjekty. START přináší nové pohledy na podnikatelské příležitosti a zároveň vychází na již dobře zavedené mediální platformě. Přitom firmám a institucím přináší výhodné ceny inzerce. |